Целта на всеки бизнес е да увеличи клиентската си база и да привлече повече потребители да се доверят на техните продукти и услуги. Не е необичайно търговците да молят лоялните си клиенти да оставят ревю в Google, уебсайта или социалните мрежи на марката. Това начинание, не винаги завършва с успех, въпреки че потребителите са останали много доволни от полученото обслужване и продукт. Така изниква въпросът: „Защо клиентите не искат да оставят ревюта?”.
Ако клиентите са останали доволни, тогава защо е толкова трудно да получите ревю от тях? Това е въпрос, който много често се разглежда в различни уебинари и семинари. Истината е, че някои хора се нуждаят от допълнителна мотивация, а други са по-склонни да го направят. Друг интересен факт е, че недоволните клиенти са много по-склонни да оставят отзив, за сметка на доволните.
Чудите се как да мотивирате клиентите си да оставят ревю? В тази статия ние, от RELIQUI, ще Ви дадем практично решение.
Какви са причините клиентите да не оставят ревюта?
Много често собствениците на бизнес виждат щастието, изписано по лицето на клиентите им, но въпреки това не получават от тях положителни ревюта. Основната причина е, че някои продукти и услуги не мотивират клиентите за изкажат своето мнение. Например, повечето хора са щастливи да разкажат за преживяванията си в най-новите и модерни ресторанти. От друга страна, кой би искал да обяви публично, че току що е получил нова протеза. Едва ли са много, хората, които ще се съгласят. Към бизнесите, които трудно получават ревюта са зъболекари, фирми за унищожаване на вредителите, почистващи препарати и други.
Друга основателна причина е, че бизнесът Ви може да е нов и да не се е наложил на пазара. Има потребители, които въпреки че са останали много доволни, не смеят да рискуват името си и да Ви подкрепят. В днешно време надхвърлянето, а не просто удовлетворяването на очакванията на клиентите е от решаващо значение за всеки бранд.
Най-трудно е да подтикнете потребителите да оставят първите 10-20 ревюта. Има много фирми, които имат малко или почти никакви отзиви. Малко хора искат да бъдат първите, които да го направят и да се окаже впоследствие, че мнението им е било грешно.
Друга причина е, че има слаба социална връзка между бизнеса и клиента. Само един имейл може да не е достатъчен, за да накара клиента да напише рецензия. Повечето потребители харесват личното отношение и искат да се чувстват ценени и уважавани като клиенти. Това е един от най-важните мотиватори, които биха ги подтикнали към това да оставят отзив.
Склонността да оставят отзив варира според възрастовата група. Освен това, зависи и от тяхната компютърна грамотност, начин на живот, икономическа класа, среда, в която живеят, регион и много други фактори. Възможно е аудиторията на даден бизнес да не е предразположена към това да оставя отзиви.
Друга основна причина е, че хората са заети. Не им се занимава да търсят правилното място, на което да напишат своите ревюта и нямат време да се ровят в Google, сайта или социалните мрежи.
Какво правят повечето бизнеси?
Може да имате страхотен бизнес, да сте създали невероятен екип от специалисти и винаги да надхвърляте очакванията на клиентите, но отново да не получавате ревюта. В тази ситуация, много брандове се опитват да:
- Създадат социална връзка – най-често чрез изпращане на индивидуален имейл. Както вече споменахме, това не е достатъчно, за да подсилите доверието в потребителите. Затова много големи брандове правят лично запитване по телефон, вайбър или sms, опитвайки се да накарат клиентите си да се чувстват специални.
- Бъдат упорити и да правят запитвания към клиентите на определен период от време, докато не получат ревюта от тях. Тази стратегия е, колкото успешна, толкова и неуспешна. Всичко зависи от Вашата аудитория и как биха реагирали на такъв вид напомняме.
Как да мотивирате клиентите да Ви оставят ревю?
Логичният отговор би бил – задоволете нуждите на клиентите си.
За съжаление, недоволните винаги са по-склонни да споделят публично преживяното, за разлика от доволните потребители. През последните години се появиха много проучвания и уебинари, разглеждащи този казус. Благодарение на това, те определиха нещата, които мотивират потребителите да оставят ревю:
- Гняв или стрес – ако хората не са получили добро потребителско изживяване от Вас. Това означава, че са имали определени очаквания, които не са били изпълнени. Няма значение дали става въпрос за лошо обслужване, липсата на желания продукт, сгрешени данни или конкретен проблем с определен продукт или услуга. След такова изживяване, хората търсят начин да се освободят от стреса и това често се изразява чрез оставането на ревю.
- Отмъщение – това е свързано с горните емоции. Недоволен клиент би приел отрицателната оценка като форма на отмъщение. Целта на това е да Ви накажат за причинената „несправедливост”. Може често отзивите да са придружени от използването на груб и нецензурен език, в който ясно се вижда емоционалната ангажираност на клиента.
- Мобла за помощ – понякога клиентите не се чувстват удобно да се обърнат директно към Вас. Те са изправени пред определен проблем, но си мислят, че няма да реагирате незабавно или няма да получат обективен отговор. Ето защо те насочват въпроса си към трети страни. Това може да се изразява в писане на коментар като отзив в очакване други клиенти да ги посъветват как са решили същия проблем или да Ви препоръчат.
- Връщане на услуга – има хора, които възприемат оставянето на положителен отзив като вид задължение. Те са много доволни от Вашето обслужване и приемат за свой дълг да Ви помогнат по някакъв начин.
- Добри намерения – има клиенти, които независимо дали са останали доволни или не, те смятат, че е правилно да споделят опита си с другите, БЕЗ да ги молите за това. Те просто изпитват нужда да съобщят действителността и по този начин да улеснят бъдещите клиенти.
Какво Ви препоръчваме?
Вече не е нужно да затруднявате клиентите си. Осигурете им лесен и бърз начин за оставяне на ревю с дигиталните визитки на Reliqui. Те имат:
- Висококачествен NFC чип.
- Уникален QR код, който Ви позволява да ги препратите директно към мястото, на което искате да напишат своето ревю.
- Възможност за промяна на информацията по всяко време.
Предлагаме Ви изработка по индивидуален дизайн, изцяло съобразен с брандовата Ви идентичност. Поръчайте ги сега през нашия онлайн магазин или като се свържете с нас на телефон: 0894 426 89.